Ο χρόνος σταματά – 1ος χρόνος (2019)

Ο χρόνος σταματά
-1ος χρόνος-του Donald Margulies
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής 

Η ιστορία
Ο χρόνος σταματά του (βραβευμένου με Pulitzer) Αμερικανού συγγραφέα Donald Margulies, στον Πίσω Χώρο, του θεάτρου Κάτω απ’ τη γέφυρα από τις 24 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για ένα αντιπολεμικό έργο, γεμάτο αιχμηρούς διαλόγους και χιούμορ.
Η ιδέα του πολέμου «αιωρείται» σε όλη τη διάρκεια του έργου, όπως και η κριτική που το έργο ασκεί στην κατευθυνόμενη δημοσιογραφία και στον ύποπτο ρόλο των εκδοτικών συγκροτημάτων που τρέφονται από κάθε αναταραχή που – δυστυχώς – δεν ανιχνεύεται μόνο στις εμπόλεμες ζώνες.
Η Σάρα, αναρρώνει μετά τον σοβαρό τραυματισμό της στον πόλεμο στη Συρία, που κάλυπτε σαν φωτορεπόρτερ. Μαζί της, ο Τζέιμς, ο σύντροφός της, πολεμικός ανταποκριτής του C.N.N., συγγραφέας και ακτιβιστής.
Η επίσκεψη του 55χρονου Ρίτσαρντ, εκδότη και φίλου του Τζέιμς και μέντορα της Σάρας και της 25χρονης συντρόφου του, φωτίζουν δύο εντελώς διαφορετικές στάσεις ζωής, εξαιρετικά αναγνωρίσιμες στην εποχή μας.
Απ’ τη μια οι “ψαγμένοι” με ενοχές για ένα κόσμο που σπαράσσεται καθημερινά κι απ’ την άλλη οι “χαρούμενοι” που ονειρεύονται και κάνουν σχέδια για το μέλλον.
Μια απλή, ανθρώπινη και κατανοητή ιστορία, για τέσσερις σολίστες ηθοποιούς.

Συντελεστές
Μετάφραση: Ελένη Ρεπούσκου
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής
Σκηνικό : Δέσποινα Βολίδη
Βοηθός σκηνοθέτης – Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου
Φωτογραφίες: Μαριέτα Ρούσσου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Video παράστασης: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Φωτισμοί: Μπάμπης Αρώνης, Βασίλης Γιαννακόπουλος
Αφίσες & Social Media: Γιώργος Φερμελετζής

Ερμηνεύουν:
Κώστας Κλάδης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, Έλενα Τυρέα και Χριστίνα Σιώμου.

Η παράσταση είχε επιχορηγηθεί από το Υπ. Πο. Α.
Διάρκεια: 90 λεπτά

Ο χρόνος σταματά

Κριτικές της παράστασης «Ο χρόνος σταματά»

Κριτική της Τόνιας Καράογλου στο Αθηνόραμα (athinorama.gr)

«…Έργο πολιτικού προβληματισμού ή σκηνικός στοχασμός για τις ερωτικές σχέσεις; Οι δύο άξονες παντρεύονται επιτυχημένα σε αυτό το σύγχρονο έργο, που ευτυχεί σε μια άμεση και ζεστή σκηνική παρουσίαση.
Το έργο, χωρίς ποτέ να γίνεται μπροσούρα, εκθέτει ενώπιόν μας τις ηθικές διαστάσεις των επαγγελμάτων που σχετίζονται με τον πόλεμο και παράλληλα φωτίζει τη ζωή δύο ανθρώπων που βλέπουν πως δεν μοιράζονται πια τα «θέλω» που τους ένωναν κάποτε. Το δεύτερο ζευγάρι του έργου –ο μεγαλύτερος συνάδελφός τους και η νεότατη σύντροφός του, που προέρχεται από τον κόσμο του lifestyle– είναι ακόμη ένας, κάπως προφανής είναι η αλήθεια, μοχλός που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να αναπτύξει τις διαφορετικές κοσμοθεωρίες που συγκρούονται επί σκηνής. Χωρίς να κρίνει, να καταδικάζει ή να δικαιώνει κάποιον ήρωα έναντι κάποιου άλλου, με βαθιά ευαισθησία και ρεαλιστική διορατικότητα, αναδεικνύει την πλευρά του καθενός.
Αυτήν τη ζεστασιά και την αξιοσημείωτη αμεσότητα έχει επιτύχει η παράσταση του Νίκου Δαφνή…»

Περισσότερα εδώ

 

Κριτική του Κωνσταντίνου Πλατή στο Θεατρομάνια (theatromania.gr)

«…Η σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή έχει καταφέρει να διατηρήσει εξαιρετικό ρυθμό καθόλη τη διάρκεια της παράστασης και να “διαβάσει” το έργο, τονίζοντας με σωστή ένταση τις κωμικές αλλά και τις δραματικές στιγμές του…Συνοψίζοντας, πρόκειται για μια ακόμη εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή του θεάτρου “Κάτω Από Τη Γέφυρα”, με θεματολογία που ενδοσκοπεί σε βάθος τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και ολόκληρη την κοινωνία και δεν αφήνει ασυγκίνητο και μη προβληματισμένο κανένα θεατή. Κι ίσως την επόμενη φορά που θα δεις φωτογραφίες από την εμπόλεμη ζώνη, σκεφτείς λίγο περισσότερο με ποιο τρόπο έφτασαν σε σένα και ποιο είναι το πραγματικό τους κόστος.»

Περισσότερα εδώ

 

Κριτική του Κώστα Κούλη στο noisy.gr

«…Είναι σοκαριστικό αυτό που θα παρακολουθήσετε. Φανταστείτε το σαλόνι ενός σπιτιού, με έναν αόρατο τοίχο γύρω του. Πίσω από αυτό τον τοίχο κάθονται οι θεατές. Αυτό που παρουσίασαν οι τέσσερις ηθοποιοί και αυτό που εξάρουμε από το βήμα του περιοδικού είναι η απόλυτη φυσικότητά τους. Δεν ερμήνευσαν, δεν έπαιξαν… ΗΤΑΝ οι τέσσερις χαρακτήρες του κειμένου. Για εκείνο το βράδυ (όπως και για κάθε παράσταση) εκείνοι οι άνθρωποι ήταν οι Σάρα, Τζέιμς, Ρίτσαρντ και Μάντυ. Άστραψαν οι τέσσερίς τους, αποδίδοντας με τρόπο που είναι πολύ δύσκολο να περιγραφεί στο χαρτί. Ο τρόπος που εναλλάσσονταν οι ατάκες, ο τρόπος κίνησης και αντιδράσεων, αυτά που έκαναν όταν δεν μιλούσαν… Η υποδειγματική σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Όλα ήταν ζυγισμένα σύμφωνα με το κείμενο, το τάλαντο, την απίστευτη ανάλυση χαρακτήρων στις πρόβες και την τρελή δουλειά που έχουν ρίξει σαν ομάδα. Αρωγοί στην όλη εξτραβαγκάνζα οι άψογοι φωτισμοί, οι οποίοι την έκαναν να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο, ενώ πολλά μπράβο αξίζουν για τα σκηνικά και την επιλογή της μουσικής. Όλα τους λειτούργησαν σαν ένα σώμα…»

Περισσότερα εδώ

 

Κριτική του Νίκου Ανδρείου στο nikosandreios.com

«…Τη Μετάφραση υπογράφει η Ελένη Ρεπούσκου, κάτι που ως Ηθοποιός η ίδια, ερμηνευτικά κατέχει εκ των έσω και μεταφραστικά κάνει άρτια και με προσήλωση -σε σχέση με το μήνυμα και την προβληματική του έργου-. Ο Νίκος Δαφνής σκηνοθετεί με όραμα που εδράζει στην «πυρηνική ουσία» του έργου και στην «ετερότητα» των Ηθοποιών -ως πρόσωπα-, κάνοντας, κατ’ εμέ, μία από τις πιο επιτυχημένες διανομές ρόλων! Είναι πολύ σημαντικό ο θεατής να απολαμβάνει τους κόπους των Ηθοποιών (προετοιμασία, ανάγνωση, πρόβες, παίξιμο) που εδράζει στο σεβασμό και την ουσιαστική διάδραση μεταξύ τους και αυτό ο Δαφνής το γνωρίζει καλά. Η ροή του έργου είναι εκπληκτική και οι φορτίσεις που προκαλούνται παραγωγικές για περαιτέρω σκέψη και εμβάθυνση…»

Περισσότερα εδώ

 

Κριτική του Βαγγέλη Λιακόγκωνα στο aixmi.gr

«…Ο Νίκος Δαφνής σκηνοθετεί μέσα σε ένα ζεστό και λειτουργικό σκηνικό ένα εύκολα κατανοητό όσο και βαθύ έργο, κατευθύνοντας τους απόλυτα πειστικούς μέσα στη φυσικότητά τους Έλενα Τυρέα (Σάρα), Αυγουστίνο Ρεμούνδο (Τζέιμς), Κώστα Κλάδη (Ρίτσαρντ) και Χριστίνα Σιώμου (Μάντυ)…
Βλέποντας την εν λόγω παράσταση θα βρεθούμε αντιμέτωποι με χιουμοριστικά και μαζί ρεαλιστικά δοσμένα διλήμματα, που καθημερινά (τα τελευταία αρκετά χρόνια) έχουμε βιώσει ως πολίτες του κόσμου. Το έργο ασκεί καταφανώς κριτική στην κατευθυνόμενη δημοσιογραφία, άλλο ένα ακανθώδες ζήτημα των ημερών έντονα υπογραμμισμένο στη χώρα μας, ενώ ψέγει και τον ύποπτο ρόλο των μέσων – καθοδηγητών γνώμης που καρπώνονται και διαχειρίζονται την επικαιρότητα «αλλιώς».

Περισσότερα εδώ

 

Κριτική της Κατερίνας Φραγκούλη στο zografounews.gr

«Μια παράσταση, που οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών της συγκινούν και συγχρόνως δημιουργούν τροφή για σκέψη…Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας ο Νίκος Δαφνής που με τη μαεστρία του και το εξαιρετικό του ταλέντο δημιουργεί μια παράσταση που αξίζει να δείτε 100%.»

Περισσότερα εδώ

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!